Tiedoitus

3.6.2016 Keskustelut avattu!

#1 2017-04-19 12:15:10

Anonyymi
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2017-04-19
Kirjoituksia: 7

Nettikiusaaminen

Usein monet keskittyvät koulukiusaamiseen ja sen hoitoon mutta nykyään iso osa kiusaamisesta tapahtuu koulun ulkopuolella.
Elämme tällä hetkellä somen aikakautta ja hyvin monesti se mikä jaa huomaamatta on siellä tapahtuva kiusaaminen.

Mutta mikä lasketaan nettikiusaamiseksi? Monesti voidaan jossain sosiaalisen median syövereissä kommentoida kuinka ruma, ärsyttävä, läski tai ulkomaalainen joku on. Onko se kiusaamista vai oman mielipiteensä kertomista?

Ruudun takaa on helppo aloittaa muiden kiusaaminen. Se ei tunnu todelliselta, internethän on virtuaalimaailma. Myös se että jokaisella on oikeus mielipiteisiin ja sananvapaus jne. Mielipiteilla ja kiusaamisella on selvä ero, toinen on asiallisesti kirjoitettua kritiikkiä minkä tarkoituksena ei ole kiusata vaan tuoda juurikin oma MIELIPIDE esille.

Onko teillä kokemuksia nettikiusaamisesta joita haluaisitte jakaa tai omia näkökulmia asiaan liittyen? Kommentoikaa se alhaalle.

It's not about the voices in your head. It's about what you do with them~~

Poissa

#2 2017-04-20 07:56:08

Kiusattu
Jäsen
Rekisteröitynyt: 2017-04-19
Kirjoituksia: 4

Re: Nettikiusaaminen

Itse olin aikoinani koulukiusattu ja elettiin myöskin facebookin aikakautta joten kiusaaminen ei enään jäänyt kouluun vaan jatkui facebookin kautta kotonakin. Monet eivät edes tajua kuinka pahasti ne netissäkin sanotut sanat voivat satuttaa.
Muistan yhden erityisen surkean kesän jolloin sain yötä päivää facebookissa viestiä kuinka huora, läski, ryssä ja arvoton olin. Muistan vielä kuinka sain uhkauksia että he tietävät missä asun ja tulevat hakkaamaan minut. Se että jonkun olotila tehdään niin surkeaksi ja että saa pelätä yötä päivää milloin sut hakataan on aivan hirveää.
Nyt olen jo onneksi saanut itseni parempaan paikkaan eikä minun tarvitse enään pelätä kokopäiväisesti.

Poissa

Laudan alaosa